a360grados.net

 

ENLACES INTERNOS

Editoriales universitarias

Institutos de estudios locales/nacionales

 

Editoras y revistas destacadas:

Artes plásticas

 

 


Zer. Revista de Estudios de Comunicación Nº 24
 

Nombre de la Revista: Zer. Revista de Estudios de Comunicación
Número de Sumario: 24
Fecha de Publicación: 2008/05
Páginas:
Sumario:

Zer
revista de estudios de comunicación
komunikazio ikasketen aldizkaria

Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.

Texto completo en   www.ehu.es/zer

Volumen 13 / Nº 24   -   Mayo de 2008

Contenidos:

 

Crear realidad en televisión: Análisis de la cobertura informativa del genocidio ruandés en Televisión Española. Errealitatearen eraikuntza telebistan: Ruandako genozidioari buruzko informazio-estalduraren azterketa Televisión Españolan. Building Reality on TV: An Analysis of Televisión Española´s Coverage of Ruandan Genocide.

José Carlos Sendín Gutiérrez.  Univ Rey Juan Carlos, josecarlos.sendin@urjc.es
 
Resumen: 
Este artículo analiza la cobertura informativa realizada por Televisión Española sobre una crisis internacional –el genocidio ruandés de abril de 1994–, desde el punto de vista de la construcción de la realidad. Las conclusiones desvelan cómo este trágico acontecimiento fue tratado de manera exigua, a pesar de su envergadura y gravedad. De la misma forma, se analizan las estrategias de estereotipación y encuadre de la realidad enfocada, con la particularidad de que elementos esenciales de los acontecimientos quedaron fuera de la cobertura informativa. Finalmente, se describen las estrategias empleadas en el tratamiento informativo de este evento, en términos de la creación de un modelo de acontecimiento. Palabras clave: Medios de comunicación · Representación de otras culturas · Estereotipo · Construcción de la realidad

Laburpena: Artikulu honek Televisión Española-k nazioarteko krisi bati -1994ko apirilean Ruandan izan zen genozidioari- eman zion tratamendu informatiboa aztertzen du errealitatearen eraikuntzaren ikuspegitik. Emaitzek zoritxarreko gertaera hau oso eskas tratatu zela erakusten dute, garrantzi eta larritasun handikoa izan arren.  Era berean, enfokatutako errealitatearen estereotipazio eta enkoadraketarako estrategiak aztertzen dira;  izan ere, gertakariaren funtsezko elementuak estaldura informatibotik at geratu ziren.  Azkenik, jazoera honen lanketa informatiboan erabilitako estrategiak deskribatzen dira, gertaera eredu baten sorrera gisa. Gako-hitzak: Komunikabideak · Beste kulturen irudikapena · Estereotipoa · Errealitatearen eraikuntza

Abstract: This paper explores the results of Televisión Española’s international information coverage in terms of construction of reality process. The case study shown is the TVE coverage of Rwandan genocide of April 1994. Conclusions show that the crisis was poorly covered by TVE despite the tremendous implications for this African country. Besides, the paper explains how stereotyping and framing strategies were employed, taking into account that various relevant facts of the tragedy remained untold. Finally, the paper describes the strategies used in the coverage regarding event construction. Keywords: Mass Media. Representation Of Foreign Cultures. Stereotyping. Construction of Reality.
 

La presencia de la sociedad civil en la televisión pública. Gizarte zibilaren presentzia telebista publikoan. Civil Society Presence in Public Television

Javier Callejo Gallego. UNED, mcallejo@poli.uned.es
 
Resumen:
Desde diferentes ámbitos, la teoría sociológica ha puesto de relieve la importancia de los grupos sociales en la configuración de las sociedades democráticas. El artículo tiene por objetivo conocer cuál es la presencia de tales grupos sociales en los medios de comunicación masiva. Con tal fin, se hace referencia a los resultados de distintas investigaciones centradas en los informativos diarios de la televisión pública. Aproximación empírica hecha tanto desde la perspectiva cuantitativa, como desde la perspectiva cualitativa, sirviendo ésta de base para la interpretación que adquiere la inclusión de los grupos en el discurso informativo de la televisión pública. Palabras clave: Grupos sociales · Pluralismo político · Sociedad civil · Televisión pública · Análisis de contenido

Laburpena: Esparru ezberdinetatik, teoria soziologikoak gizarte–taldeek gizarte demokratikoen egituran duten garrantzia nabarmendu du.  Artikulu honek gizarte-talde hoiek masa-komunikabideetan duten presentzia ezagutzea du helburu.  Hartara, telebista publikoko eguneroko albistegietan oinarritutako ikerketa zenbaiten emaitzak aipatzen dira.  Ikuspuntu kuantitatibotik zein kualitatibotik egindako hurbilketa enpiriko honek oinarri modura balio du taldeok telebista publikoko diskurtso informatiboan sartzea ulertzeko. Gako-hitzak: Gizarte-taldea · Aniztasun politikoa · Gizarte zibila · Telebista publikoa · Eduki azterketa

Abstract: From different fields, the sociological theory has put of relief the importance of the social groups in the configuration of the democratic societies. The objective of the article is to know which is the presence of such social groups in mass media. Of such aim, reference to the results of different investigations centered in the daily news from the public television is taken. Empirical approach done as much from the quantitative perspective, like from the qualitative perspective, serving this one as base for the interpretation that acquires the inclusion of the groups in the informative discourse of the public television. Keywords: Social Groups · Political Pluralism · Civil Society · Public Television · Content Analysis
 

Televisión y menores. Análisis de flujos de programación y de recepción. Estudio comparado: 2003-2007. Telebista eta adingabeak: programazio-fluxuen eta harreraren azterketa. Ikerketa konparatua: 2003-2007. Television and Minors. Programming and Reception Flow Analysis. Compared Study: 2003-2007

Alejandra Walzer.  Universidad Carlos III de Madrid, awalzer@hum.uc3m.es
 
Resumen:
Este texto parte de una investigación empírica realizada en 2003 que se actualiza en 2007. Los aspectos reflejados en este artículo son los que permiten realizar una fotografía de la situación en la que se encuentran las relaciones entre las pantallas de televisión y los menores. Su punto de partida es lo existente: lo que se ofrece y lo que los niños ven en esas pantallas. Se trata de una aproximación a un tema que, como se manifiesta desde distintos registros, preocupa a la sociedad española. La justificación de su actualización casi cuatro años más tarde se encuentra en algunos cambios relevantes ocurridos en el panorama mediático español. Palabras clave: Niños · Jóvenes · Televisión · Programación · Audiencias · Regulación

Laburpena: Testu honek 2003an egindako eta 2007an gaurkotutako ikerketa enpiriko batetan du abiaburua. Artikulu honetan bildutako aldeek telebistako pantaila eta adingabeen arteko harremanen egoeraren argazkia eskeintzen dute. Ikuspuntua dagoena da: eskeintzen dena eta pantaila hoietan umeek ikusten dutena.  Alderdi ezberdinetatik azaldu denez, gizarte espainiarra kezkatzen duen gai batekiko hurbilketa da. Ia lau urte beranduago gaurkotzearen zuribidea Espainiako hedabideen panoraman gertatutako aldaketa garrantzitsu zenbaitetan aurkitzen da. Gako-hitzak: Umeak. Gazteak · Telebistako programazioa · Ikusentzulegoa · Araupeketa

Abstract: This proposal is part of a research carried out in 2003 and 2007. Some relevant changes occurred in the spanish mediatic panorama, justifies this update four years later. The main objective this research is to identify and analize the relations between tv broadcasting programmes and young audience reception. We focus the study on the spanish television programming and young consumers ratings. It is an approximation to a subjet that concerns to the Spanish society, as it is expressed by different social instances. Keywords: Children · Young · Television · Programming · Audiences · Regulation
 

International Channels: A Proyection Abroad. Nazioarteko kanalak: kanporako emanaldiak. Los canales internacionales: una proyección al exterior

Miguel Ángel Casado, Carmen Peñafiel, Ainhoa Fernández de Arroyabe & Leire Gómez
 
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea,
miguelangel.casado@ehu.es carmen.penafiel@ehu.es

ainoa.fernandezdearroyabe@ehu.es leiregom@yahoo.es

Abstract: The study reveals that Spanish international channels are important links with their local reality for citizens that live abroad . In addition, international television companies make important efforts to be in as many cable and satellite platforms all around the world as they can, while working on improving the quality of their internet broadcasts. However, this effort is not the matched in the area of content: most of the content is a re-broadcast of programs from other channels of the communication group, often from the archives, and we also point out that there are hardly any slots specifically dedicated to communities living abroad. Keywords: Transnational television · International Communication · Regional Television

Resumen: El estudio revela que los canales internacionales españoles generan importantes lazos entre los ciudadanos que viven en el extranjero y sus realidades nacionales. Los canales internacionales llevan a cabo importantes esfuerzos para estar presentes en el mayor número de plataformas de cable y de satélite posible alrededor de todo el mundo, mientras paralelamente avanzan sus retransmisiones a través de Internet. Estos esfuerzon en las infraestructuras, sin embargo, no son secundados en el área de contenidos: la mayoría son redifusiones emitidas en otros canales del grupo de comunicación y apenas hay programas especificamente dirigidos a los espectadores en el extranjero. Palabras clave: Televisión transnacional · Comunicación internacional · Televisión regional

Laburpena: Ikerketa honek Espainiako nazioarteko kanalek atzerrian bizi diren hiritarren eta beraien errealitate nazionalen artean garrantzizko loturak sortzen dituztela erakusten du. Nazioarteko kanalek ahalegin bereziak egiten dituzte mundu zabalean ahalik eta kable eta satelite-plataforma gehienetan egon ahal izateko, Internet bidezko emankizunek aurrera egiten duten bitartean. Azpiegituretan egiten diren ahaleginak, halere, ez dira berresten edukien arloan: gehienak komunikazio-talde bereko beste kanaletan emandakoen errepikapenak dira, eta ez dago apenas atzerriko ikusentzuleei propio zuzenduriko programarik. Gako-hitzak: Telebista transnazionala · Nazioarteko komunikazioa · Eskualdeko telebista
 

La censura radiofónica en la España nacional (1936-1939). Irratiko zentsura Espainia nazionalean (1936-1939). The Censorship of The Radio in the National Spain (1936-1939)

Emeterio Diez.  Universidad Camilo José Cela, ediez@ucjc.edu.
 
Resumen:
Tomando como fuente distintos documentos inéditos, el artículo establece las normas de censura radiofónica dictadas por los organismos de prensa y propaganda franquista entre 1936 y 1939. Se señalan las prohibiciones que sufren los informativos en materia de noticias de guerra, política interior y política exterior. También se concretan las normas y limitaciones a las que han de sujetarse los programas de música, los infantiles, los dramáticos y hasta la apertura y el cierre de las emisiones. Palabras clave: Radio · Censura · Propaganda · Guerra Civil española

Laburpena: Argitaragabeko zenbait dokumentu iturri gisa hartuta, artikuluak 1936tik 1939ra bitartean prentsa erakundeek irratirako eman zituzten zentsura arauak aipatzen ditu. Gerrako albisteetan eta barne zein kanpo-politika kontuetan, albistegiek jasan zituzten debekuak azaltzen dira.  Era berean, musika-saioek, umeentzakoek, antzerki-emankizunek, eta emanaldiaren hasierak eta bukaerak ere jarraitu behar izan zituzten arauak eta mugak zehazten dira. Gako-hitzak: Irratia · Zentsura · Propaganda · Espainiako Gerra Zibila

Abstract: The article establishes the norms of radio censorship dictated by the press and propaganda organisms of Franco between 1936 and 1939. The text shows the prohibitions that affect to the informative programs in news of war, interior politics and foreign policy. The article also mentions the norms and limitations of music's programs, children programs, drama and to the opening and closing of the emissions. Keyworks: Radio · Censorship · Propaganda · Spanish Civil War
 

Los telespectadores de ficción y su participación en Internet. Análisis de un blog promocional: “House vs.Grey” en Cuatro. IFikzio-teleikusentzuleak eta Interneten duten parte-hartzea: promozio-blog baten azterketa: “House vs. Grey” Cuatro-n. Televiewers and their Participation on the Internet. An Analysis of a Promotional Blog: “House vs Grey” at Cuatro

Estefanía Jiménez Iglesias (1) y Mª Eloísa Solís Terrazas (2)
 
(1) Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea,
estefania.jimenez@ehu.es  /  (2) Instituto Tecnológico de Monterrey, marielo.solis@itesm.mx
 
Resumen:
A partir del análisis de los comentarios emitidos por los receptores de las series de televisión “House” y “Anatomía de Grey”, esta investigación analiza las posibilidades de interacción que permite una plataforma surgida en Internet: el blog. Este ‘altavoz’ facilita el conocimiento de las formas de apropiación y recepción del espectador actual, y las dinámicas emergentes surgidas entre los medios y las audiencias. Fenómenos como la identificación, la adscripción y las percepciones valorativas sobre los protagonistas de la serie y el canal que las emite se evidencian en la voz de los espectadores. A su vez, nos encontramos con una nueva vía de promoción televisiva y un espacio para el conocimiento de los espectadores. Palabras clave: Blog · Ficción · Internet · Recepción · Televisión

Laburpena: “House” eta “Anatomía de Grey” telesailen hartzaileek egindako iruzkinen azterketatik abiatuta, ikerketa honek Interneten sortutako plataforma batek ahalbidetzen dituen elkarrekintza aukerak aztertzen ditu: blogarenak. “Bozgarailu” honi esker, egungo ikusentzuleak dituen jabekuntza eta harrera moduak ezagutzea errazagoa da, eta baita hedabideen eta ikusenzulegoaren artean sortutako dinamikak ere. Identifikazioa eta atxikipena bezalako fenomenoak, eta telesailetako protagonistei zein kateari buruzko balorazio-usteak agerian jartzen dira ikusentzuleen ahotsean. Era berean, telebistako sustapen bide berria da eta ikusentzuleen ezagutzarako espazioa. Gako-hitzak:  Bloga · Fikzioa · Interneta · Harrera · Telebista

Abstract: This report analyzes pieces of comments expressed in a blog promoted by Cuatro, a Spanish television channel which had broadcasted the series “House M.D.” and “Grey’s Anatomy” during the last two years. This blog permits to observe some of the reactions showed by the receptors: phenomena as the identification, the adscription and the valorative perceptions about the protagonists of the series, and also about the broadcasting station. This can be a way to improve the knowledge about the behaviour of the receptor and a manner of observe an interesting promotional mechanism. Keywords: Blog · Fiction · Internet · Reception · Televisión
 

Cibermedios de acceso abierto con información confidencial en España como nueva modalidad de confidencialismo online. Isilpeko informazioa duten sarbide irekiko zibermedioak Espainian online konfidentzialismo berri gisa. Cibermedia with Open Access and Confidential Information in Spain as a New Modality of Online Confidential Journalism

María Sánchez González.  Universidad Internacional de Andalucía, m.sanchezgonzalez@gmail.com.
 
Resumen:
El fenómeno de los denominados confidenciales digitales, cibermedios sin referente impreso de acceso abierto y gratuito, entre cuyos contenidos ocupa un lugar relevante la información confidencial, ha alcanzado en el caso español una amplia notoriedad pública en la etapa más reciente. El artículo presenta los principales resultados de una investigación, impulsada a partir del análisis de casos significativos y de la recogida de valoraciones perceptivas de distintos actores, con el objetivo de definir sus rasgos y funciones frente a los confidenciales genuinos restringidos, así como el valor de uso otorgado por sus audiencias, incluyendo a segmentos propios de dicha fórmula. Palabras clave: Ciberperiodismo · Cibermedios · Confidenciales digitales · Información confidencial

Laburpena: Isilpeko digitalak deitutakoen fenomenoak sona publiko handia lortu du Espainian azkenaldi honetan.  Hedabide hauek doako sarbide irekia dute, ez dute erreferente idatzirik, eta beren edukien artean isilpeko informazioak toki nabarmena betetzen du. Artikulu honetan kasurik esanguratsuenen azterketatik eta jokalari ezberdinen balorazio-usteen bilketatik abiatzen den ikerketaren emaitzak aurkezten dira. Ikerketaren helburua isilpeko digitalen ezaugarriak eta funtzioak definitzea da jatorrizko konfidentzial murriztuen aldean, eta hartzailegoak ematen dion erabilera-balioa, formula horren segmentuak barnean hartuz. Gako-hitzak: Ziberkazetaritza · Zibermedioak · Isilpeko digitalak · Isilpeko informazioa

Abstract: The phenomenon of called “confidenciales digitales”, cibermedia without press edition with open and free access between whose contents the confidential information occupies a relevant place, has reached in spanish case a wide public notoriety in the most recent times. The dissertation shows main results from a research motivated, from the analyzes of the most significant cases and the summary of perceptive opinions from several actors, with the objective of defining their characteristics and functions versus genuine restricted confidenciales and also the use value that their audiences give them, including segments property of those formula. Keywords: Ciberjournalism · Cibermedia · Confidential digitals · Confidential information

 

La publicidad en Internet: situación actual y tendencias en la comunicación con el consumidor. Interneteko publizitatea: egungo egoera eta kontsumitzailearekiko komunikazioaren joera. The Interactive Advertising: Current Situation and Tendency on the Communication with the Consumer

Clara Muela Molina.  Universidad Rey Juan Carlos, clara.muela@urjc.es
 
Resumen:
El presente artículo tiene como principal objetivo describir la situación actual de la publicidad interactiva en España, analizando la relación de ésta con el propio internauta así como la forma preferida por el anunciante cuando decide comunicarse con su consumidor real y/ o potencial. También, y como contenido destacable, recoge las tendencias con las que una marca envía mensajes comerciales a su público objetivo, y las herramientas publicitarias más novedosas que se están implementando en nuestro país. Palabras clave: Internet · Publicidad interactiva · Formatos publicitarios · Comunicación digital · Comunicación interactiva

Laburpena: Artikulu honen helburua Espainiako publizitate elkarreragilearen egungo egoera deskribatzea da, internautarekin duen harremana aztertuz, eta iragartzaileak balizko kontsumitzailarekin edota errealarekin komunikatu nahi duenean hobesten duen forma ikertuz ere.  Era berean, marka batek bere xede-publikoari bidaltzen dizkion mezu komertzialetan dauden joerak eta Espainian inplementatzen ari diren publizitate-tresnarik berrienak jasotzen ditu. Gako-hitzak: Internet · Publizitate elkarreragilea · Publizitate-formatoak · Komunikazio digitala · Komunikazio elkarreragilea

Abstract: The following article has as main objective describing the current situation of the interactive advertising in Spain analyzing the connection of this with the proper Internet user, as well as the favourite way of the advertiser when he decide to communicate with his real or potential consumer. Also and like an important content, it shows the trends which the trademarks send trade messages to its target audience and the advertising tools more innovative which are increasing in our country. Keywords: Internet · Interactive Advertising · Advertising Formats · Digital Communication · Interactive Communication

 

La construcción periodística de la democracia en México de 1988 al 2000. Demokraziaren kazetaritza-eraikuntza Mexikon 1988tik 2000ra bitartean. The Journalistic Construction of the Democracy in Mexico. From 1988 to 2000

José Ramón Santillán Buelna. Univ Rey Juan Carlos, joseramon.santillan@urjc.es 

zer Vol. 13 – Núm. 24 ISSN: 1137-1102  pp. 203-222  2008

Resumen: Resultado de una amplia investigación doctoral sobre la “la prensa mexicana ante el cambio político”, el objetivo de este artículo es dar a conocer el tratamiento periodístico que hicieron los diarios Excélsior, La Jornada y Reforma en sus páginas de opinión del tema político democracia durante las elecciones de 1988 al 2000. En este texto se analizan algunos resultados que permiten demostrar la influencia de la prensa, de los periodistas y articulistas en la formación de un clima de opinión favorable al cambio democrático, pacífico y legal. Palabras clave: Prensa · Poder · Democracia · Opinión pública · Información política 

Labupena: “Prensa mexikarra aldaketa politikoaren aurrean” aztertzen duen doktorego-ikerketa zabalaren ondorioz, artikulu honen helburua Excelsion, La Jornada eta Reforma egunkariek 1988tik 2000ra arteko hauteskundeetan iritzi orrialdeetan demokrazia gai politikoari eman zioten tratamendua ezagutzea da. Testu honetan azaltzen diren emaitzek zera frogatzen dute, prensak, kazetariek eta artikulugileek eragina izan zutela aldaketa demokratiko, baketsu eta legalaren aldeko iritzi-giroa sortzeko. Gako-hitzak: Prentsa · Boterea. · Democracia · Iritzi publikoa · Informazio politikoa

Abstract: As result of an ample doctoral investigation on “the Mexican press and the political change”, the objective of this article is to know the journalistic treatment that made the newspapers Excélsior, Jornada and Reforma in their pages of opinion of the political subject democracy during the elections form 1988 to the 2000. In this text some results are analyzed that allow to demonstrate the influence of the press, of journalists and writers in the formation of a climate of favorable opinion to the democratic, legal and pacific change. Keywords: Press · Power · Democracy · Public Opinion · Political Information

 

Estamp(it)as multiculturales. Las tribulaciones del texto fílmico contemporáneo ante las veleidades de la crítica posmoderna. Estanpa(txo) kulturanitzak. Gaur egungo testu filmikoaren atsekabeak kritika postmodernoaren apetaren aurrean Multicultural Prints. The Troubles of the Contemporary Filmic Text in front of the Postmodern Critic Mutations

Imanol Zumalde.  Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea, imanol.zumalde@ehu.es
 
Resumen:
Si hasta hace poco la teoría ha ido a la zaga del arte de suerte que el instrumental metodológico y las armas conceptuales han venido adecuándose a las fluctuaciones estéticas, hoy día son las formas artísticas las que se nutren de ciertos paradigmas teóricos. Me refiero a los Cultural Studies y a las películas de estricta obediencia multiculturalista que irrumpen en las carteleras de todo el orbe. La senda fue abierta por Hollywood con filmes puzzle que reproducen el utópico mosaico neotribal propugnado por el multiculturalismo, pero hace tiempo que el fenómeno hizo metástasis por estos lares. Pero en Europa todavía es posible cierta disidencia. Palabras clave: Multiculturalismo · Cine · Políticamente correcto · Norteamérica · Europa

Laburpena: Orain dela gutxira arte teoria artearen atzetik joan bada ere, hortaz tresna metodologikoak eta arma kontzeptualak gorabehera estetikoetara egokituz, gaur egun forma artistikoak dira zenbait paradigma teorikoetatik elikatzen direnak. Cultural Studies delakoei buruz ari naiz, eta mundu zabaleko ikuskizunen sailetan azaltzen diren kultura-aniztasuneko mendetasun hertsiko pelikuletaz ere. Hollywood-ek zabaldu zuen bidea kultura-aniztasunak bultzatutako mosaiko utopiko neotribala erreproduzitzen duten puzzle-filmeekin, baina duela asko fenomenoak metastasia sortu zuen gure inguruan. Europan, berriz, posible da oraindik nolabaiteko disidentzia. Gako-hitzak: Kultura-aniztasuna · Zinema · Politikoki zuzena · Ipar Amerika · Europa

Abstract: If until now Theory has gone behind Art so that methodological instruments and conceptual weapons have become adapted to the aesthetical fluctuation, nowadays they are the artistical forms that nourish from theoretical paradigms. I’m refering to Cultural Studies and the films which are shown all over the world that accept this ideological perspective. The path was open by Hollywood with puzzle films that reproduced the utopic neotribal mosaics defended by Cultural Studies, but long time ago this phenomenon  made metastasis here. However, in Europe disidence is still possible. Keywords: Multiculturalism · Cinema · Politically correctness · North America · Europe
 

En busca del tiempo perdido: la bipolaridad narrativa de Wong Kar-wai en 2046. Galdutako denboraren bila: narrazio-bipolaritatea Wong Kar-wai-ren 2046 filman. In Search of Lost Time: The Narrative Bipolarity of Wong Kar-wai in 2046

Fernando Canet.  Universidad Politécnica de Valencia, fercacen@har.upv-es
 
Resumen:
El objetivo de este artículo es el análisis en profundidad del film 2046, dirigido por el cineasta asiático Wong Kar-wai en 2004. El estudio ha sido realizado desde un punto de vista narratológico, centrando el interés en el análisis de la enunciación y el manejo del tiempo narrativo. En este trabajo se defiende la hipótesis de que este director propone un uso diametralmente opuesto de estos aspectos formales a lo largo de la construcción del relato. Aspecto éste que define un estilo muy personal, alcanzado por Wong Kar-wai tras más de veinte años escribiendo historias a través del lenguaje cinematográfico. Palabras clave: Narrativa fílmica · Cine Asiático Contemporáneo · Won Kar-wai

Laburpena: Artikulu honen helburua Wong Kar-wai zinemagile asiarrak 2004an zuzendu zuen 2046 izeneko filma sakon aztertzea da. Ikerketa ikuspuntu narratologikotik burutu da, enuntziazioaren azterketari eta narrazio-denboraren erabilerari arreta berezia eskainiz. Idazlan honen hipotesiaren arauera, zuzendari honek erabat kontrakoak diren alde formalak proposaten ditu kontaketaren eraikuntzan zehar. Honek oso estilo pertsonala definitzen du, 20 urte baino gehiago hizkuntza zinematografikoaren bitartez istorioak idazten eman eta gero, Wong Kar-wai-k lortu duen estiloa. Gako-hitzak: Narratiba filmikoa · Asiako egungo zinema · Won Kar-wai

Abstract: The intention of this text entails the need to immerse oneself within the interior of the cinematographic proposal directed by the film-maker Wong Kar-wai –we are referring to the film that came out in 2004 with the title: 2046– with the aim of discovering the hidden meanings of this film. To this end we will approach the film text from a narratological point of view, centring principally on the formal aspects that this Asian film-maker deploys, as proof of his own particular style when telling stories through cinematographic language. Thus, essentially we will be exploring the analysis of the narrative mode, voice and time; defending the hypothesis of the dichotomous handling of these elements on the part of Wong Kar-wai, as the mark of a very personal style reached after a process of maturity which embraces almost twenty-odd years of film-making. Keywords: Film Narrative · Asian Contemporary Film · Won Kar-wai
 

Del negro al gris: Howard Hawks en la adaptación de The Big Sleep. Beltzetik grisera: Howard Hawks The Big Sleep-en moldaketan. From Black to Gray: Howard Hawks in the Adaptation of The Big Sleep

Marta Frago.  Universidad de Navarra, mfrago@unav.es
 
Resumen:
Este artículo analiza la película The Big Sleep (Howard Hawks, 1946) como adaptación cinematográfica. A través de un estudio comparativo con la novela de Raymond Chandler, se subrayan los aspectos narrativos que distancian la película de su fuente literaria. Estos cambios proceden principalmente de la decisión de Hawks de introducir una elaborada trama romántica en la historia. Este aspecto resulta tan sustancial que afecta al género al que la película pertenece, situándola más cerca de la filmografía vitalista de Hawks que del tono desesperanzado del cine negro. Palabras clave: Adaptación cinematográfica · Raymond Chandler · Howard Hawks · Cine negro · Novela negra · El sueño eterno

Laburpena: Artikulu honek The Big Sleep filma (Howard Hawks, 1946) moldaketa zinematografiko gisa du aztergai. Raymond Chandler-en nobelarekiko azterketa konparatiboaren bitartez, pelikula bere literatura-iturritik aldentzen duten narrazio-alderdiak azpimarratzen dira. Aldaketa hauek Hawks-ek istorioan bilbe erromantiko landua sartzeko erabakiak eragin zituen batik bat. Hain da funtsezkoa alderdi hau, non pelikularen generoari berari eragiten baitio, Hawks-en filmografia bizizaletik hurbilago jarriz, zinema beltzaren tono etsitik baino. Gako-hitzak: Moldaketa zinematografikoa · Raymond Chandler · Howard Hawks · Zinema beltza · Nobela beltza · Betiereko ametsa

Abstract: This article analyzes The Big Sleep (Howard Hawks, 1946) as film adaptation. Through a comparative study with Raymond Chandler’s novel, it focuses on the narrative aspects that distinguish the film from its literary source. Most of them are related to the director’s decision of introducing a central romantic plot in the story, an issue so essential that dilutes the genre in which the film is usually classified. This fact places the film closer to Hawks’ lively filmography than to the hopelessness tone of film noir. Keywords: Film Adaptation · Raymond Chandler · Howard Hawks · Film Noir · Noir Novel · The Big Sleep
 

Pedro Almodóvar: heredero del cine clásico. Pedro Almódovar: zinema klasikoaren oinordeko. Pedro Almodóvar: A Classical Cinema’ Legacy

Francisco Perales Bazo.  Universidad de Sevilla, fperales@us.es
 
Resumen: El núcleo del presente artículo pretende establecer los nexos existentes entre la obra de Pedro Almodóvar y el cine clásico de Hollywood, y para ello hago referencia a secuencias y títulos de algunas de las películas más representativas de los grandes Estudios. La intertextualidad establecida entre el modelo norteamericano de los 30, 40 y 50 y la filmografía del director manchego es una realidad que viene a demostrar, frente a una industria al servicio de los videojuegos y los efectos especiales, que los filmes con argumentos complejos y maduros no están anticuados, únicamente olvidados por una producción en serie que en nada beneficia al futuro del sector cinematográfico. Palabras Clave: Pedro Almodóvar · Cine clásico · Melodrama · Influencias de Hitchcock · La huella de Howard Hawks

Laburpena: Artikulu honen xedea Pedro Almódovar-en lanaren eta Hollywood-eko zinema klasikoaren artean dauden loturak ezartzea da, horretarako estudio handietako pelikularik esanguratsuenetako batzuen izenburuak eta sekuentziak aipatzen ditudalarik. 30, 40 eta 50 hamarkadetako eredu iparamerikarraren eta zuzendari mantxatarraren arteko testuartekotasunak zera erakusten du, bideojokoen eta efektu berezien zerbitzura dagoen industriaren aurrean, argudio konplexu eta helduak dituzten filmak ez daudela zaharkituta, zinemagintzaren etorkizunari batere mesederik egiten ez dion serie-ekoizpenak ahaztuta baizik. Gako-hitzak: Pedro Almodóvar · Zinema klasikoa · Melodrama · Hitchcock-en eragina · Howard Hawks-en aztarna

Abstract: The purpose of this article is to establish the relationships between Pedro Almodóvar´s work and Classical Hollywood cinema. For this reason I refer to different sequences and titles of the most representative films of Great Studios. The established intertextuality between American films of the Thirties, Forties and Fifties with the fimography of the Spanish film director is a reality. This demonstrates that movies with complex and strong plots are not old fashioned, in opposite to VideoGame and Special Effects industry. The movies are only forgotten by a serial production that damages the future of film industry. Keywords: Pedro Almodóvar · Classical Cinema · Melodramatic Genre · Hitchcock’s Influences · Howard Hawks’ signature

 

La naturaleza del cine de no ficción: Carl. R. Plantinga y la herencia pragmatista del signo. Ez-fikziozko zinemaren izaera: Carl. R. Plantinga eta zeinuaren oinordetza pragmatista. The Nature of Non-Fiction Film: Carl R. Plantinga and the Pragmatist Legacy of the Sign

Marta Torregrosa.  Universidad de Navarra, mtorreg@unaf.es
 
Resumen:
En los últimos años se ha producido un auge en el estudio y en la producción del cine de no ficción. Sin embargo, no hay unanimidad ni en la definición y ni en cuáles son las características propias de este género. Este trabajo tiene como objetivo continuar la propuesta de Carl R. Plantinga sobre estos asuntos, expuesta fundamentalmente en su libro Rethoric and Representation in Non-Fiction Film.
Con este punto de partida el trabajo indaga en las raíces filosóficas que nutren su trabajo y profundiza en la aplicación de la clasificación triádica del signo de Charles Sanders Peirce al cine de no ficción. Por último el trabajo pretende poner de manifiesto que la eficacia de la condición indexical del cine de no ficción como característica fundamental de este género es útil si no se desvincula de las otras dos dimensiones del signo, la icónica y la simbólica. Palabras clave: Carl R. Plantinga · Cine de no ficción · C. S. Peirce · Índice · Pragmatismo

Laburpena: Azken urte hauetan ez-fikziozko zinemaren ekoizpenean eta ikerketan goraldia bizi izan da. Hala ere, ez dago ahobatekotasunik ez definizioan ez eta generoaren ezaugarriak zeintzuk diren esateko orduan ere. Lan honen helburua gai honetaz Carl R. Plantingak egin zuen proposamenarekin jarraitzea da, funtsean Rethoric and Representation in Nonfiction Film izeneko liburuan azaldu zuena. Abiapuntua hau izanik, artikuluak bere lanaren sustrai filosofikoak aztertzen ditu eta Charles Sanders Peirce-ren zeinuaren sailkapen triadikoa ez-fikziozko zinemari aplikatzean sakontzen du. Azkenik, lan honek zera utzi nahi du agerian, ez-fikziozko zinemaren izaera indexikalaren eraginkortasuna erabilgarria da, baldin eta ez bada zeinuaren beste bi dimentsioetatik –ikonikoa eta sinbolikoa– bereizten. Gako-hitzak: Carl R. Plantinga · Ez-fikziozko zinema · C. S. Peirce · Adierazlea · Pragmatismoa

Abstract: During the last years, the production and studies concerning non–fiction cinema have experienced a great increase. However, there is no consensus about its definition and about the key features of this genre. This paper develops the proposal of Carl R: Plantinga on those issues, as it is explained mainly in his work Rhetoric and Representation in Non-Fiction Film.
Following this starting point, the article investigates the philosophical roots of his work, and studies in depth the application of Charles S. Peirce's triadic classification of the sign. Finally, the paper tries to point out that the efficacy of the indexical condition of the non-fiction cinema as an key feature to define this genre is valid if it is linked to the two other sign’s dimension, the iconic and the symbolic. Keywords: Carl R. Plantinga · Non–Fiction Film · C. S. Peirce · Index  · Pragmatism
 

El producto cultural: claves epistemológicas de su estudio. Produktu kulturala: azterketarako giltza epistemologikoak. The Cultural Product: Epistemological Keys Of Its Study

María Luengo Cruz.  Universidad Carlos III de Madrid, maria.luengo@uc3m.es
 
Resumen:
La vía del análisis cultural conduce al investigador a un amplio territorio interdisciplinar que, en comunicación, identificamos con la tradición británica de los llamados Cultural Studies. Hay quienes, como Mattelart, se han referido a la “mancha de aceite cultural” para designar la incursión de esta perspectiva en multitud de ámbitos. Es necesario abrir la “caja de Pandora” del análisis cultural, ver los elementos que contiene y valorar su utilidad para teorizar con acierto las actividades de comunicación y sus productos; una empresa nada fácil que, a mi juicio, comienza por definir el producto cultural. En lo que sigue trato de formular las claves epistemológicas de qué conocemos y cómo conocemos desde un prisma cultural, y esbozar un marco de estudio de la noticia entendida como producto cultural. Palabras clave: Estudios culturales · Producto cultural · Noticia · Signo · Símbolo

Laburpena: Azterketa kulturalaren bideak displinarteko eremu zabal batetara gidatzen du ikerlaria, komunikazio alorrean Cultural Studies deiturikoen tradiziko britaniarrararekin lotzen duguna. Mattelart  “kultur olioaren orbanaz” mintzatu da ikuspegi honek esparru askotan izan duen esku-hartzea izendatzeko. Analisi kulturalaren “Pandoraren kutxa” zabaldu beharra dago, barruan dituen elementuak ikusi eta komunikazio-jardueretaz eta produktuetaz modu egokian teorizatzeko duen balioa balioztatu; batere erraza ez den eginkizun hau, nire iritziz, produktu kulturala definitzetik abiatzen da. Datozen orrialdetan, zer ezagutzen dugun eta nola ezaguten dugun ikuspuntu kulturaletik aztertzeko klabe epistemologikoak azaltzen ahaleginduko naiz, eta produktu kultural gisa ulertutako albistea ikertzeko markoa zirriborratzen ere. Gako-hitzak: Ikasketa kulturalak · Produktu kulturala · Albistea · Zeinua · Sinboloa

Abstract: The Cultural approach to communication opens a broad interdisciplinary field that can be identified with the British Cultural Studies tradition. Mattelart has said that cultural studies have “spread like wildfire” to refer to its intromission into several academic fields. It is necessary to open the “Pandora’s box” of cultural analysis, see the elements inside, and estimate if they are useful in exploring the activities of communication and the media product; a difficult project which, as I see it, should be started by defining the cultural product. In the following article I will try to conceptualize the epistemological keys of what we know and how we know it from a cultural perspective, and offer a theoretical frame to study the news as cultural product. Keywords: Cultural Studies · Cultural Product · News · Sign · Symbol

 

Protocolo: herramienta comunicativa persuasiva y simbólica. Protokoloa: komunikazio-tresna limurtzaile eta sinbolikoa. Protocol: A Symbolic, Persuasive Communicative Tool

Javier Sierra Sánchez.  Universidad San Jorge, jsierra@usj.es
 
Resumen:
Hemos comprobado que esta disciplina ha sido tradicionalmente abordada desde planteamientos normativistas carentes de fundamentación científica. A partir de este presupuesto hemos vislumbrado que el protocolo, asistido por sus disciplinas auxiliares como la Heráldica, Nobiliaria y Vexilología, puede ser descubierto desde ángulos científicos que lo vinculen a las Ciencias de la Comunicación. El protocolo del siglo XXI, además de establecer y ordenar jerárquicamente las formalidades que se articulan en los actos y en las personas que intervienen en él, gestiona un proceso integral de comunicación. A partir de esta premisa, hemos formulado en la parte empírica de este trabajo de investigación un método aplicado (método Delphi). La demostración de resultados nos conduce a aseverar que el protocolo es un instrumento de comunicación persuasiva y simbólica (verbal y no verbal) que emplean las instituciones u organizaciones (públicas/privadas) para una uniforme y coherente transmisión de identidad y cultura corporativa propia. El protocolo se convierte en la extensión natural personalizada de la comunicación corporativa, presentada por cualquier interlocutor en sus acciones de comunicación comercial y acciones de Relaciones Públicas. Palabras Clave: Protocolo · Persuasión · Simbología · Comunicación corporativa · Método Delphi

Laburpena: Gai hau fundamentazio zientifikorik gabeko planteamendu arauzaleetatik landu ohi dela egiaztatu dugu. Oinarri honetatik abiatuta, protokoloa Komunikazio Zientziekin lotu duen ikuspegi zientifikotik azter daitekeela antzeman dugu, Heraldika, Nobiliaria eta Vexikologia bezalako diziplina osagarriekin lagunduta.  XXI. mendeko protokoloak, ekitaldi baten eta bertan parte hartzen duten pertsonen formalitateak ezarri eta ierarkikoki ordenatzeaz gain, komunikazio prozesu integrala kudeatzen du. Premisa honetatik, ikerketa lan honen atal enpirikoan metodo aplikatua (Delphi metodoa) azaldu dugu. Emaitzen arauera, protokoloa komunikazio-tresna limurtzaile eta sinbolikoa da (hitzezkoa eta ez-hitzezkoa), erakunde eta antolakundeek (publikoek eta pribatuek) erabiltzen dutena identitatea eta berezko kultura korporatiboa modu berean eta koherentean igortzeko. Protokoloa komunikazio korporatiboaren hedapen natural pertsonalizatu bilakatzen da, edozein solaskidek bere komunikazio komertzial jardueretan eta Harreman Publikoetako ekintzetan aurkeztutakoa. Gako-hitzak: Protokoloa · Pertsuasioa · Sinbologia · Komunikazio korporatiboa · Delphi metodoa

Abstract: We have verified that this discipline has traditionally been addressed from Normativist approaches lacking any scientific basis. From this supposition we have detected that Protocol, aided by auxiliary disciplines such as Heraldry, Nobility and Vexilollogy, can only be discovered from scientific angles that link it to Communication Sciences. As well as establishing and classifying hierarchically the formalities that have been articulated in the acts and people intervening in it, the protocol of the 21st century also administers a full communication process. From this premise, in the experimental part of this piece of research, we have formulated an applied empirical method (Delphi method). The proof of the results have led us to affirm that Protocol is an instrument of communication that is both persuasive and symbolic (verbal and non-verbal) and used by institutions or organisations (public/private) to convey a uniform and coherent transmission of their own corporate identity and culture. Protocol becomes the natural personalised extension of corporate communication, presented by any interlocutor in their commercial communication and Public Relations actions. Keywords: Protocol · Persuasion · Symbology · Corporate Communication · Delphi Method
 

Comunicación corporativa: Memoria Anual versus Balance Social. Komunikazio korporatiboa: Urteko memoria versus Balantze Soziala. Corporate Communication: Annual Report versus Social Balance

Manuel Palencia-Lefler Ors.  Universitat Pompeu Fabra, manel.palencia@upf.edu.
 
Resumen:
Aunque algunos académicos y profesionales de la comunicación consideran que la Memoria Anual y el Balance Social vienen a ser lo mismo, existen diferencias sustanciales que matizan ambos formatos. Por ello, deberían recibir un tratamiento científico, académico y profesional mínimamente diferenciado. Es cierto que tienen objetivos comunicativos similares –transmitir credibilidad social y financiera a determinados públicos de la organización– pero, al mismo tiempo, cumplen funciones complementarias, y en algunos casos, distintas. También es cierto que en los años 70 el Balance Social tenía en España una razón de ser, mucho más arraigada que ahora, mientras que la Memoria Anual, de influencia anglosajona, tardó en imponerse en las empresas e instituciones públicas a lo largo de los 80 y 90 –las vicisitudes históricas también ayudan a comprender la actual situación–. La realidad es que la Memoria Anual ha asumido hoy un papel hegemónico en la comunicación corporativa de rendición de cuentas, desaprovechando las grandes posibilidades que le ofrece el Balance Social en cuanto a rigor y análisis de los hechos privados y públicos de la organización. Palabras clave: Memoria Anual · Balance social · Comunicación corporativa

Laburpena: Komunikazio alorreko akademiko eta profesional zenbaitek Urteko Memoria eta Balantze Soziala gauza bera dela uste badute ere, formato biak bereizten dituzten ezberdintasun nabarmenak daude. Horregatik, tratamendu zientifiko, akademiko eta profesional bereizia jaso beharko lukete. Antzeko komunikazio-helburuak dituztela egia bada ere –erakundeko zenbait publikori sinesgarritasun sozial eta finantzarioa adierazi–, aldi berean funtzio osagarriak eta, zenbait kasutan, ezberdinak betetzen dituzte. Halaber, Balantze Sozialak 70ko hamarkadako Espainian gaur egun baino arrazoi sendoagoa zuen izateko, eta Urteko Memoriak, eragin anglosaxoikoa, enpresa eta erakunde publikoetan ezartzeko denbora asko behar izan zuen 80 eta 90ko hamarkadetan zehar –gorabehera historikoek egungo egoera ondo azaltzen dute–. Gaur egun Urteko Memoriak paper nagusia bereganatu du komunikazio korporatiboan kontuak emateko orduan, Balantze Sozialak erakundearen gertaera pribatu zein publikoaren azterketari eta zorroztasunari dagokienean eskeintzen dizkion aukera handiak alferrik galduz. Gako-hitzak: Urteko memoria · Balantze soziala · Komunikazio korporatiboa

Abstract: Although some academics and professionals of the Communication consider that the Annual Report and the Social Balance are the same thing, there are substantial differences to explain in detail both formats. In this way, both formats should receive a scientific, academic and professional treatment differentiated. It is certain that they have similar communicative objectives –to transmit social and financial credibility to certain publics of the organization– but, at the same time, they complete complementary functions, and in some cases, different. It is also certain that in the 70’s the Social Balance had in Spain existence reasons, much more ingrained that now, while the Annual Report, with Anglo-Saxon influence, it was imposed in the companies and public institutions throughout the 80’s and 90’s –the historical vicissitudes also help to understand the current situation–. The reality is that the Annual Report has assumed today a dominant paper in the corporate communication, wasting the big possibilities the Social Balance offers as for rigor and analysis of the private and publics facts of the organization. Keywords: Annual Report · Social Balance · Corporate Communication
 

 

 

 



Patrocinio - Contacto - Aviso Legal - Política de cookies - Añadir revista - Taller de Autopublicación
© 2004-2024 a360grados.net - La ciencia, la cultura y la sociedad a través de nuestras revistas
Desarrollo Web ComercialStudio.com